Saturday, June 02, 2007

Stemningsrapport: Leaving Cameroon

Det er lørdag kveld, og jeg har trosset svarte, ekle gresshopper som spretter rundt dørene for å kunne blogge en siste gang fra Kamerun. Koffertene er så godt som ferdigpakket - blant annet full av mange flotte gaver, gitt av mennesker som knapt har penger til nye klær til seg selv - og mitt store hus er nesten tømt. Tårer er felt, gode venner er sett for (kanskje) siste gang, og jeg flyter rundt i en rar boble av ufattelig tristhet over å forlate dette flotte landet, takknemlighetsfølelser over alt jeg har fått oppleve – samt en liten glede over å tenke på rundslikkinga jeg kommer til å få av hunden hjemme så snart jeg trør over dørstokken.


Toget fra Ngaoundéré går i morgen ettermiddag, og om alt går etter planen ankommer vi Yaoundé mandag morgen. Flyet til Europa går mandag kveld, tirsdag morgen har jeg flybytte i Paris og i Amsterdam før jeg lander på Sola halv tolv om formiddagen. Så snart kan et Kamerun-eventyr ta slutt!

Takk til alle dere som har fulgt meg dette året – som har kommentert på bloggen, sendt meg mailer og bedt for meg. Snart treffer jeg dere igjen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home