Tuesday, May 15, 2007

Melodi Grand Prix i Kamerun?

Den siste uka har jeg fått flere bekymrede mailer om hvordan jeg klarer meg i Kamerun nå i disse Melodi Grand Prix-tider. Det er klart, det holder hardt – men med utmerkede oppdateringer og vurderinger fra min kjære venninne Gunn-Bente, går det faktisk. Jeg har fått personlig vurdering av alle (!) sangene (semifinalebidragene + de sangene som gikk direkte til finalen), opplysninger før finalen om hvilke land som lå på toppen av bookmakerlistene, oppdateringer underveis i showene (hvilke land som skuffet på scenen i forhold til musikkvideoen og andre nyttige opplysninger) – og nå i etterkant har jeg fått lister over hvordan stemmegivningen gikk for seg, hvilket land som fikk flest 12-poengere osv osv. Det er mye interessant statistikk å lese! Det er nesten håpløst å komme inn på nettsider og aviser sånn at jeg får finne informasjon selv, så all takk til Gunn-Bente som lar meg få delta litt i gp-livet i år også!

Og – en heldig time på internett gjorde at jeg klarte å laste ned vinnersangen (Serbia) som ble sendt til meg på mail. Temmelig overraskende, men så brukte jeg da heller ikke mer enn fem minutter å komme inn på dagbladet.no den dagen. Et stort gp-lyspunkt i en varm Kamerun-hverdag!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gøy å se at du har skrevet om grand prix :-) Nå sitter jeg og ser finalen omigjen. Blir kjempespennende å høre hva du synes!! Da jeg hørte årets sanger for første gang ble jeg skuffet, men nå syns jeg det er mye bra:-)

16 May, 2007 18:22  
Anonymous Anonymous said...

Hei Anette!
hvordan du fikk den Serbia sangen fra melodi gran prix? vi i 3.klasse har lyst til og høre den? Kan du si det?



Hilsen 3.Klasse.

21 May, 2007 10:03  

Post a Comment

<< Home