Monday, November 27, 2006

32 elefanter og seks sjiraffer

Jeg var på safari i helga!! Ranveig inviterte Annbjørg, Astrid Katrine og meg på helgetur til ”Extreme nord”, den nordligste provinsen i Kamerun, helt på grensen til Tsjad. Fredag kjørte vi åtte timer til Maroua, og derfra var det to timer på lørdagen før vi kom inn i Wasa, nasjonalparken. Vi ble advart om å ikke ha altfor høye forventninger, for sesongen i Wasa begynner egentlig ikke før i mars/april – men vi var svært heldige. Både strutser, antiloper, elefanter og sjiraffer ble observert i løpet av snaue to timer. Og når jeg legger til flodhestene og bavianene vi så langs veien til Maroua, kan jeg faktisk være svært så fornøyd med helgas opplevelser.

Turen var naturligvis svært bra. Jeg liker jo å kjøre bil og kikke på omgivelsene, og det er virkelig mye afrikansk landskap jeg har sett i helga! Men merkelig nok var det en god opplevelse å komme hjem til Ngaoundéré også. To dager hadde jeg vært borte, men da vi kjørte inn i byen, forbi matbutikkene hvor jeg er nesten daglig (ikke såå mange andre måter å tilfredsstille shoppingbehovet på her!), forbi Millenniumskirka og inn på stasjonen – da følte jeg at jeg var hjemme!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home