Tuesday, November 21, 2006

Bernatte


Dette er Bernatte, ei ung kvinne som jobber med kristendomsopplæring i EELC. En gang i måneden er Einar og jeg med til ulike landsbyer i nærheten av Ngaoundéré, for å arrangere søndagsskole (lørdagsskole)/aktivitetsdag sammen med Bernatte og kollegaen hennes, Baba Charles.

Etter hvert som månedene har gått er det vel kanskje Bernatte jeg har fått best kontakt med av de kamerunske jentene. Hun ler og er i godt humør…hun er vel den eneste kamerunske jenta jeg har truffet som jeg faktisk kan spøke med. En gang i uka gir jeg henne privatundervisning i engelsk, for der er hun middels talt ikke svært stødig. Men morsomt er det å bruke ti minutter på å få henne til å si ”mouth” istedenfor ”mous”. Og hver gang hun klarer å uttale et ord riktig eller å si en enkel setning på engelsk (for eksempel ”I am at the market”), griper hun meg henrykt i armen og gliser med hele ansiktet. Da er lærerjobben takknemlig!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home