Sunday, November 19, 2006

Jentepynt


Som muligens observert på bilder fra ”fiskekvelden”, har jeg fått meg maling på hender og føtter. Det er verken tatovering eller henna, her i Kamerun bruker de bare noe hårfarge som forsvinner etter halvannen ukes tid. Etter Ramadanfesten dukket alle de muslimske jentene i klassene våre opp med flotte mønstre på føtter og hender…og jeg ville også ha! Jeg huket tak i den jenta som hadde det fineste mønsteret, og spurte om hun som gjorde det på henne kunne tegne på meg også. Og det kunne hun naturligvis. Føttene ble nesten helt svarte av mønster – litt i overkant! - men jeg trivdes svært så godt med dekorerte hender.

2 Comments:

Blogger Elisabeth said...

sånn, vaksinenene er tatt, de fleste vertfal. Armene mine gjør enda vondt og jeg har vel ikke sovet så veldig bra. Nesten klar til å reise ned til Kamerun:D Ville bare fortelle deg at en oppgave jeg har skrevet i pedagogikk ligger ute på denne adressa: http://www.lekegrinda.com/Lekavsegselv.shtml
du får se om du gidder å vente på at siden skal laste seg ned, hører at internett er så som så. Jeg er vertfal utrolig fornøyd og stolt :)

21 November, 2006 12:17  
Anonymous Anonymous said...

Du må hilse så mye til Bernatte. Hun er en bra dame.
olav

27 November, 2006 17:28  

Post a Comment

<< Home