Friday, October 27, 2006

Ramadanfest - med bilder!

Forhåpentligvis er ikke leserne mine inne på alle de andre bloggesidene fra misjonsstasjonen her i Kamerun! Jeg ligger nemlig litt på etterskudd i forhold til andre, langt flittigere bloggere.

Allikevel:
Mandag feiret muslimene at ramadan var over. Dette er offisiell høytidsdag i Kamerun, men selv har vi ettåringer naturligvis fri på mandager uansett, så akkurat det spilte liten rolle. Vi tok turen ut til plassen der feiringen begynte. Allerede underveis begynte feiringen å synes. Biler stappfulle av muslimer i festdrakter!




Vi lekte skikkelig turister!! Tok bilder av alt og alle, som hvite med kamera kunne vi gå overalt uten at noen reagerte på det. Det var opplesing av muslimske lover, og lamidoen, den tradisjonelle kongen i området, sto strengt bevoktet av vakter i klær som vel best kan beskrives som middelalderske og fillete.

1 Comments:

Blogger nyhamn said...

Hei!

Med dette melder jeg min interesse for bloggen din. Jeg må innrømme at jeg allerede har vært iherdig leser ei stund, og synes at det er kjempespennende å høre om hvordan livet arter seg i Kamerun selv om vi ikke er der lenger.

Ut fra en eller annen (av de etter hvert mange) Kamerunblogg, så jeg at dere både har sysselsatt hushjelpa vår og inntatt huset som vi bodde i. Hils så mye fra oss Nyhamnere, både til huset og til Madeleine. Skulle gjerne ha nytt utsikten fra kjøkkenvinduet i solnedgangen igjen, men maurene på kjøkkenbenken savner jeg ikke...

:) Åslaug

29 October, 2006 22:59  

Post a Comment

<< Home