Wednesday, January 10, 2007

Januar på kvinnesenteret

Juleferien er ubønnhørlig over, og jeg er tilbake til striskjorta og havrelefsa. Nesten, i hvert fall. Foreløpig har arbeidet bestått av en time som hjelpelærer i 3. klasse, samt en time engelskundervisning på Centre Socio Menager. Kan fint like denne myke overgangen til hverdagen!



Hver onsdag formiddag underviser jeg altså en time engelsk på et kvinnesenter i byen. Her går det jenter som ikke har råd til å gå på college (videregående), eller som har droppet ut av skolen av andre grunner. Målet er å få jentene ut i arbeidslivet, med fokus på praktiske oppgaver. De lærer blant annet å sy og å strikke – og altså litt engelsk. Jentene er litt yngre enn meg, fra femten/seksten til rundt tjue, men vi trives svært godt sammen, og det er artig å prøve å få litt engelskkunnskaper inn i hodene deres. Hvor mye som egentlig kommer inn kan naturligvis diskuteres når vi bare har en eneste time i uka, men gleden er da desto større når de faktisk klarer å gradbøye et adjektiv!

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

happy januar!
Jeg leser alt du skriver, så bare pøs på! Beklageligvis jeg jeg ikke så flink å legge fra spor etter meg her. Unnskyld! Skal prøve å forbedre meg!

Mens du lærer bort engelsk, starter jeg med pugging av greske bokstaver...jau jau..

Klemmer!

12 January, 2007 14:11  
Anonymous Anonymous said...

hei

DET VAR GØY Å LESE HVORDAN DERE FEIRER JUL.
MEN HVA FIKK DU TIL JUL?
GLEDER DU DEG TIL CECILIE KOMMER PÅ BESØK?

HILSEN THOMAS KIM

15 January, 2007 13:13  
Anonymous Anonymous said...

HEI ANETE JEG ER PÅ SKOLEN.JEG LIKER OG SPILLE FOTBALL OG STÅ BALL.JEG LEKER MED KEVIN OG THOMAS.HILSEN JULIAN

15 January, 2007 13:41  
Anonymous Anonymous said...

HEI ANETTE
JEG LIKER OG SPILLE FOTBALL MED
MIN BESTE VENN JULIAN. CECILIE ER
EN GOD LÆRER OG HUN ER SÅÅÅÅ SNILL OG GREI. HUN LÆRER OSS MANGE
FORSKJELLIGE TING.
HILSEN FRA KEVIN.

15 January, 2007 13:53  
Anonymous Anonymous said...

Hello Anette!
Gått nytår
Og god jul Anette!
Hilsen Andor.

16 January, 2007 10:01  
Anonymous Anonymous said...

Hei og hopp! Lenge siden sist... beklager jeg ikke har notert navnet mitt i bloggen litt oftere. Håper du har det bra! Virker som du fortsatt storkoser deg :) Skal forresten bli leksehjelp for røde kors snart (møte tirsdag), så kanskje du kan gi meg noen tips! Hehe. Snakkes! PS. Jeg liker også å spille fotball med kompisen min Stein.

Trine

24 January, 2007 18:38  
Anonymous Anonymous said...

Hei Anette har du det bra .Cecilie gleder seg til og komme til deg.Jeg har hat en kanin .Du må ta bilder av dyr det liker
jeg hilsen Henrik

06 February, 2007 09:31  

Post a Comment

<< Home