Thursday, April 12, 2007

Couscous

Bilder fra couscouskurset i påsken

Ivrige blogglesere har nok fått med seg at couscous er den nye livretten min. Tirsdag i påskeuka holdt Bernatte couscouskurs for oss, og med mine nyervervede kunnskaper var det ingen vits i å hvile på laurbærene. Bernatte har kjøpt og malt en fin blanding av maismel og maniocmel til meg, og melblandingen ligger nå og tørker utenfor Solbu. Snakk om å ha blitt afrikansk kvinne! Jeg har alltid synes det er så pussig med dette melet som ligger og tørker utenfor husene til folk…og nå er det altså mitt eget mel som ligger til tørk.


I kveld skal jeg lage couscous og omelett! Det er en helt fantastisk rett som Bernatte introduserte for oss…og svært mye lettere enn å lage saus og koke kjøtt…

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det høres utrolig bra ut!
dette må du beskrive mer nøyaktig.
Couscous med omelett? aldri hørt om det. !
olav

13 April, 2007 21:53  

Post a Comment

<< Home