Monday, March 26, 2007

Piknik ved Tellofossen

Etter sju måneder i Kamerun har jeg endelig fått somlet meg til å leke turist i eget omegn. Jeg har endelig sett Tellofossen! Nordmenn i Kamerun har et temmelig lidenskapelig forhold til denne fossen, men selv har jeg altså drøyet opplevelsen litt. Jeg er da oppvokst i Norge og har tilbrakt de fleste somrene i bil i fjellet - og har da virkelig sett min andel av flotte, norske fosser. Og hvordan kunne en foss i Kameurn måle seg med fossene i den norske fjellheimen? Men nå biter jeg i det sure eplet, og konstaterer at Tellofossen virkelig er en opplevelse. Den var flott! Bilder yter ikke full rettferdighet til det mektige skuet det faktisk er å komme ned fra bilen og inn i den grottelignende jungelen med fossen dundrende ned fra fjellplatået. Ja - det kan ikke beskrives. Ta turen til Kamerun og se selv!
Kristian med bursdagskaka. Vi fikk ikke tent lysene pga vinden...
Anledningen var Kristians 16-årsdag. Vi inviterte på bursdagspiknik med fylte horn, sjokoladekake og popcorn. For anledningen fikk vi til og med låne en bil som starter når vi vil den skal starte, og som har håndbrekk. Og bare det var jo en opplevelse i seg selv.

Astrid og meg

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Heisan Anettemor! Lenge siden jeg har skrevet noe her nå... skammelig... NÅr kommer du deg hjem igjen???!? Begynner å bli veldig mange fine bilde på sida di!Håper du fortsatt storkoser deg. Gleder meg til å se deg igjen til sommeren!
Trine

27 March, 2007 09:42  
Anonymous Anonymous said...

men fekk me reisa t tellofossen me deg? neeeeeida :P du får gratulera kristian me dagen frå meg då :)

27 March, 2007 22:51  

Post a Comment

<< Home