Wednesday, August 23, 2006

Bursdagsfeiring og "familiebilde"

Søndag feiret vi 6-årsdagen til Einar (”lille-Einar”) og 2-årsdagen til Peder. Etter gudstjeneste og middag på en av byens bedre restauranter, disket Stine opp med kaker og horn. Smakfullt og koselig! Etter kaffe og kaker var det tid for den tradisjonelle bønne/familiesamlingen som vi norske har hver søndag. Det var første gangen vi alle var samlet, og jeg benyttet da anledningen til å knipse et bilde av den lille norske kolonien her i sør.

















Dere er jo nordmenn og opptatt av vær, derfor;
”Store-Einar” går med regnjakke, for det er regntid her i Ngaoundéré nå. Det varierer visstnok litt hvor mye som kommer, men søndag var temmelig ekstrem. Det regnet og tordnet rett over hodene våre. Er glad jeg er kurert for tordenskrekken jeg hadde da jeg var liten, for her kan det virkelig drønne ille! Regnet gjør at det er skikkelig grønt og frodig her nå, men det kan naturligvis også skape problemer. Vannet fosset inn på den norske skolen (DNS) her på søndag, så stakkars vaktmester der nede har litt å styre med.
Var litt bekymret for Afrikavarmen før jeg reiste, men det er overraskende brukbart. Er glad for regntiden! Det er bare godt og varmt, ikke ubehagelig. Ryktene sier det blir varmere når november og desember kommer, men foreløpig tar jeg ikke sorgene på forskudd.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tittei Anette!
Jeg gleder meg over å lese blogger i dag ;-) Min nysgjerrighet på andres ve og vel i ulike kroker av verden tilfredsstilles gjennom flotte bilder og beskrivelser!

Gleder meg til å utveksle litt erfaringer etterhvert!

Stor klem fra Elisabeth ;-)

24 August, 2006 10:37  

Post a Comment

<< Home